Екосистеми
можна додавати людей, устаткування, нові активі, а можна додавати потужних партнерів
Ефективність
• Вихід на нові ринки
• Швидкість виведення ідеї на реалізацію
• Додаткові сервіси
• Додаткові складові продуктів
На багатьох ринках виявляється, що одна організація вже не в змозі надати клієнту рішення, яке йому потрібне. Для цього необхідний або величезний капітал, або інші ресурси, або інфраструктура, якою не володіє жоден гравець одноосібно. Тому компанії об'єднуються, щоб пропонувати кращі рішення клієнтам, і вже не завжди можна зрозуміти – де границя між ними. Організації можуть мати спільний маркетинг, спільне R&D.
Компанія, яка працює в логіці відкритих систем, фокусується на своєму «ядрі» – тому, у чому вона найкраща. І вже може не «закопувати» величезний капітал у власні активи (заводи, обладнання та ін.), а використовувати активи своїх партнерів. Замість того, щоб витрачати капітал на непрофільні активи, його можна спрямувати на посилення свого «ядра».

Сьогодні вже не актуально намагатись стати класним у всьому, набагато ефективніше – обрати те, у чому ми класні, а для виконання решти функцій підключити партнерів. Тому стратегія зараз – це мистецтво управління активами, які вам не належать.


Зростання
• Бізнес процесів
• Капіталу
• Бізнес моделі
Неможливість реалізації ідеї самому
Складність систем
"Перезапуск" економіки
Криза
1. Частиною якої екосистеми може бути мій компанія/організація? Чи вже існує? Потрібно створювати? Чи Долучитись? (аналіз перспективності ідеї, сили лідера).

2. Яка ідея екосистеми? Вибір границь екосистеми.

3. Що є "Whole offer" екосистеми. Які стандарти екосистеми?

4. Визначення гравців екосистеми: Зв'язки в екосистемі. Як взаємодіють? Хто лідер? Підбір учасників що мають необхідні спроможності, ресурси, компетенції, впливи.

5. Вибір власної ролі в екосистемі/екосистемах.

6. Візуалізація екосистеми.

7. Формування стратегії роботи в екосистемі.